sunnuntai 1. toukokuuta 2016

Sairaus ja tulevaisuus?

Tänään on vappu. Opiskelijoiden juhla. Koko Facebookin etusivun täyttävät kuvat iloisista opiskelijoista tai ylioppilaista lakit päässään. Teekkarit kastetaan. Opiskelijat avaavat alkoholipullot ja puhaltavat serpentiinit ylleen.

Minä kökötän sairaalassa vailla lomalle pääsy-mahdollisuutta. Istun sängylläni omassa huoneessa ja selailen nettiä. Olen ylioppilas, en muuta. Voisin olla opiskelijoiden joukossa juhlimassa, mutta toisaalta en voi. Sairaus ja lääkärin määräys kieltävät sen. Miksi juuri minä en pääse juhliijoiden mukaan? Epäreilua, mutta sille ei voi nyt mitään.

Missä haluaisin sitten olla opiskelijana? Mieleeni tulevia vaihtoehtoja on monia. Pitkäaikainen haaveammattini on lääkäri. Ensin minun pitäisi kuitenkin saada itseni niin terveeksi, että saisin luettua kunnolla pääsykokeisiin. En halua antaa sairauteni estää sitä, en todellakaan. Lääkäri on haaveammattini numero 1. Toisaalta olen myös kiinnostunut bioteknologiasta. Mutta bioteknologit eivät saa töitä niin helposti kuin haluaisin. Voisin myös opiskella biologiaa aineena, mutta myöskään biologi/biologian opettajatkaan eivät saa töitä helposti.  Osaan myös piirtää ja maalata hyvin. Kävin kuvataidelukion ja valmistuin parhailla mahdollisilla kuvataiteen arvosanoilla. Joten voisin myös harkita kuvataiteen opiskelua. Se olisi kivaa. Hainkin tämän kevään yhteishaussa kuvataideopettajan koulutukseen. Saa nähdä pääsenkö läpi monessa eri karsinnan vaiheissa :D . Katsotaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti