lauantai 25. heinäkuuta 2015

Suljetulla osastolla

Niin minä sitten hukuin sairauteen, taas. Pääsin (jouduin) suljetulle osastolle sairaalaan. Eilen tuli täyteen viikko. Olin ahdistunut, vaaraksi itselleni ja psykoottiset ajatuskuviot vääristivät mieltäni (tai vääristävät hiukan yhäkin).

Alkuviikko oli vaikea. Silloin ahdisti ihan jokaisena hetkenä ja itsetuhoiset ajatukset eivät jättäneet minua rauhaan. Lisäksi lääkkeiden syönti tuntui minusta hirveältä. Niitä ei voinut kuitenkaan jättää ottamatta, muuten en parane. Tuo ajatuskehä yltyi päässäni itkuiseksi taisteluksi. Oikeastaan koko elämä tuntui itkunsekaiselta taistelulta silloin.

Nyt olen lomalla sairaalasta ja väsynyt. Tiedän, että väsymyksen takana ovat Zyprexa ja Essitalopraami. Ehkä pakenen väsymykseeni myös ahdistusta. Koko ajan minun tekisi mieli nukkua. On kuitenkin ihana olla "vapaa", poissa sairaalasta. Sairaalassa on rankkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti